Tijekom kolovoza 2022. godine, odnosno u tijeku održavanja samog Špancirfesta, agencija za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja, Promocija plus, provela je istraživanje na temu percepcije i dojmova Špancirfesta kao i poznavanja festivalske ponude u Hrvatskoj.
Istraživanje je metodom telefonske ankete provedeno na slučajnom reprezentativnom uzorku 900 punoljetnih građana Republike Hrvatske, a njime se željelo saznati kakvi su dojmovi posjetitelja Špancirfesta, kakva su im iskustva s festivala, čime su zadovoljni a čime nisu, koji su im prijedlozi za poboljšanje festivala te da li će ponovno posjetiti festival, odnosno ako ga dosad nisu posjetili, zašto nisu.
Uzorkom je obuhvaćeno 47 % osoba muškog i 53% osoba ženskog spola, ispitane su osobe starije od 18 godina, pri čemu prosječna dob ispitanih iznosi 56 godina. Najveći broj ispitanih je iz Zagreba i okolice (26%), zatim slijede Slavonija, Dalmacija, sjeverozapadna Hrvatska, Istra i hrvatsko primorje te središnja i gorska Hrvatska.
Rezultati istraživanja pokazali su da je Špancirfest, uz Splitsko ljeto i Advent u Zagrebu među tri festivala koji prvi padaju na pamet na spomen festivala te je prepoznat kao jedan od tri najboljih festivala u Hrvatskoj.
91% ispitanih izjavilo je kako je čulo za Špancirfest, 90% ispitanih koji su čuli za Špancirfest svjesno je da je lokacija njegovog održavanja u Varaždinu, dok 10% ne zna ili navodi krivu lokaciju. Više od tri četvrtine (78%) ispitanika koji su čuli za Špancirfest zna kako se on održava krajem kolovoza.
Najčešća asocijacija na spomen Špancirfesta je zabava, a slijede grad Varaždin, dobra hrana, šetnja gradom i tradicijski zanati, a aktivnost po kojoj je Špancirfest najprepoznatljiviji su koncerti, odnosno glazbeni program, njih prepoznaje više od polovine (59%) ispitanika koji su čuli za Špancirfest. Slijede ulični performeri, gastro ponuda te bogata izlagačko prodajna ponuda. Upravo su koncerti i glazbeni programi sadržaji koji su se iz programa Špancirfesta spontanim odgovorima izdvojili kao oni koji izazivaju najveće zadovoljstvo, a slijede ulični performeri, gastro ponuda i ponuda tradicijskih zanata.
Ukupni dojam Špancirfesta između onih koji su ga posjetili ocijenjen je visokom odličnom ocjenom (4,56). Od pojedinih dimenzija najbolje je ocijenjeno ponašanje službenog osoblja na Špancirfestu (4,56), a najnižu ocjenu su, očekivano, dobile cijene (3,96). Upravo su previsokim cijenama posjetitelji najviše nezadovoljni, a na listi nezadovoljstva slijede manjak parkinga i gužva, pri čemu treba spomenuti da visok postotak ispitanih, njih 61 % nije znalo izdvojiti čime su nezadovoljni na Špancirfestu.
Najveći broj ispitanih koji su posjetili Špancirfest, gotovo jedna četvrtina (24%) prosječno je dnevno trošilo na Špancirfestu 201-300 kuna.
Najistaknutiji prijedlozi za unaprjeđenje Špancirfesta su niže cijene, produljenje trajanja festivala za još jedan vikend, više mjesta za parkiranje, više domaće zabavne glazbe, prebacivanje održavanja festivala na rujan, veći medijski prostor te veća raznolikost izvođača.
Više od polovice ispitanika posjetitelja Špancirfesta doznalo je za Špancirfest putem prijatelja, kolega ili rodbine, a najčešći kanal informiranja o programima i aktivnostima na Špancirfestu je internet.
Najveći broj ispitanika koji su posjetili Špancirfest došao je u pratnji partnera/supružnika s djecom (28%), a 23% ih je došlo u pratnji partnera/supružnika bez djece. Kad se ovim odgovorima pribroje oni koji su došli s ostalom rodbinom (16%), to čini više od dvije trećine ispitanika (68%) koji su posjetili Špancirfest s članovima obitelji, čime Špancirfest poprima obilježja „obiteljskog festivala”.
Visokih 97% ispitanika preporučilo bi svojim prijateljima, poznanicima ili rodbini posjet Špancirfestu, od toga tri četvrtine (75%) sigurno. Više od dvije trećine (68%) ispitanika koji su već posjetili Špancirfest namjerava ponoviti posjet. S druge strane ispitanici koji dosad nisu posjećivali Špancirfest najčešće ga nemaju namjeru posjećivati, a najčešći razlog za nedostatak interesa za posjet Špancirfestu su zdravstveni razlozi i tvrdnja da se festival održava predaleko.
Nakon provedenog istraživanja može se zaključiti da je Špancirfest festival koji privlači ljude na povratak svojim atrakcijama, te ga posjetitelji žele ponovno doživjeti, iz čega proizlaze i visoke ocjene općeg dojma kao i visoka preporuka. Špancirfest se temeljem ovih nalaza može promatrati kao festival mlađe i populacije srednje dobi, s izraženijim preferencijama festivalskih sadržaja populacije višeg obrazovnog statusa što je vidljivo iz nalaza istraživanja. Također, iz nalaza istraživanja vidljivo je da je Špancirfest izraženo „obiteljski festival” namijenjen obiteljima sa i bez djece, te rodbinom kao najčešćim grupama za grupni posjet festivalu.