Advent u Varaždinu 2021. – turistička manifestacija kakva treba biti

Advent u Varaždinu primjer je uspješno osmišljene, planirane i realizirane turističke manifestacije koja je, zahvaljujući višegodišnjem sustavnom radu na njezinom razvoju i promociji, u 2021. godini pokazala svoj veliki potencijal te je prerasla u važan turistički projekt destinacije Varaždin. Prošlogodišnji Špancirfest i Advent dokaz su kako se i usprkos, za turizam iznimno nepovoljnim pandemijskim uvjetima, međuresornom suradnjom te uz potporu lokalne zajednice, mogu ostvariti značajni programski, poslovni i promocijski iskoraci te kreirati značajna dodana vrijednost za image i brand destinacije Varaždin.

Rast broja posjetitelja

Manifestacija Advent u Varaždinu, održana od 26.11.2021. – 6.1.2022., prema podacima organizatora, Turističke zajednice grada Varaždina, bila je najuspješnija i najposjećenija dosad.

U nešto više od mjesec dana održavanja, sadržaje i programe Adventa u Varaždinu posjetilo je, prema procjenama PU Varaždinske, ali i evidencijama pojedinih atrakcija, više od 150 tisuća posjetitelja. Pritom su najveći broj posjetitelja zabilježile atrakcije Kuća Djeda Mraza, panoramski kotač te program Ledena čarolija odnosno klizalište i ledeni tobogan na Kapucinskom trgu.

Dva svojevrsna simbola proteklog Adventa, Kuću Djeda Mraza  i obližnji panoramski kotač posjetilo je, svakog pojedinačno, više od 15 tisuća posjetitelja, odnosno ukupno preko 30 tisuća posjetitelja, dok je Ledena čarolija zabilježila još veći broj prodanih ulaznica. Konkretno, na klizalištu se u adventskom periodu klizalo više od 30 tisuća klizača, a na ledenom toboganu je zabilježeno čak  37 tisuća spustova.

Rekordan rast poslovnih aktivnosti

Osim privlačenja velikog broja posjetitelja Advent u Varaždinu zabilježio je i rekordan poslovni rezultat. Prema podacima Porezne uprave Varaždin na području grada Varaždina je  za vrijeme održavanja manifestacije u turistički relevantnim djelatnostima trgovine i ugostiteljstva ostvaren promet u ukupnom iznosu od 329,4 milijuna kuna. U usporedbi s usporedivim razdobljem u posljednjoj referentnoj, „predpandemijskoj“ 2019. godini, (29.11.2019. do 6.1.2020.) radi se o rastu od 18,7%. Podaci se odnose na promet koji su ostvarili svi porezni obveznici koji imaju poslovnice u Varaždinu odnosno koji su izdali račun na području grada Varaždina, bez obzira na mjesto njihovog sjedišta.

Nastavljen trend oporavka turističkog prometa

Što se čisto turističkih brojki tiče, prema podacima iz eVisitora ostvareno je 23% manje noćenja nego u adventskom razdoblju 2019. godine, no treba uzeti u obzir da najveći varaždinski hotel, Hotel Turist koji čini čak 27% smještajnih kapaciteta u Varaždinu, tijekom adventskog razdoblja prošle godine, nije bio u funkciji.

Najviše stranih turista bilo je iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Poljske i Bosne i Hercegovine.

Web stranica Advent u Varaždinu imala je preko 130 tisuća pregleda, najviše od strane korisnika iz Hrvatske i Slovenije, a gleda li se prema  gradovima iz kojih su posjetitelji pristupali stranici, preko 60% korisnika bilo je iz Zagreba, a zatim slijede Varaždin, Ljubljana, Maribor i Čakovec.

Kada se pogledaju ukupni turistički rezultati za cijelu 2021. godinu, možemo biti zadovoljni i u tom segmentu. Prema podacima iz eVisitora u Varaždinu je prošle godine ostvareno 25.980 dolazaka, što je 50% više nego u 2020. (ali još uvijek 30% manje nego 2019.) te 55.070 noćenja, što je 63% više nego 2020. (i 27% manje nego 2019.). U Varaždinu su tijekom prošle godine boravili turisti iz 67 zemalja svijeta, a najviše ih je bilo iz Poljske, Njemačke, Austrije, Ukrajine i Mađarske.

Digitalni iskorak u promociji i marketingu

Advent u Varaždinu je, slično kao i prošlogodišnji Špancirfest, napravio značajan marketinški i promocijski iskorak putem digitalnih promotivnih kanala, preko kojih je išao najveći dio komunikacije prema tržištu. Putem komunikacije i promotivnih kampanja na društvenim mrežama (Facebook stranica destinacije i Instagram profil destinacije Varaždin) u adventskom je razdoblju ostvaren doseg od 600 tisuća korisnika na Facebook stranici „Volim Varaždin“ i 224 tisuće na Instagram profilu destinacije Varaždin.

Ovome treba dodati i sudjelovanje u izboru za najljepši Advent koji je organizirao portal gradonačelnik.hr, a u kojem je uz Varaždin, sudjelovalo još 35 gradova i 8 općina. Varaždinski Advent osvojio je drugo mjesto s nevjerojatnih 25.798 lajkova na FB stranici gradonačelnik. hr, dok je ukupno prikupio 34.600 lajkova, slike varaždinskog Adventa podijeljene su preko tisuću puta, a vidjelo ih je gotovo 233 tisuće ljudi.

 Rast proračuna Adventa iz vlastitih prihoda organizatora

U sklopu Adventa u Varaždinu bilo je postavljeno 16 ugostiteljskih kućica na 4 trga te 24 izlagačke kućice na 3 lokacije. Kako bi potaknuo gospodarsku aktivnost i ublažio posljedice pandemije, Grad Varaždin je i ove godine sudionicima Adventa s područja grada sufinancirao troškova izlaganja na Adventu s čak 50%. Za tu se subvenciju prijavilo 14 izlagača i ugostitelja kojima je dodijeljena ukupna financijska potpora u iznosu od 25.980,00 kuna.

Proračun  Adventa u Varaždinu, s uključenim proračunom klizališta i ledenog tobogana, kojim je upravljalo poduzeće Gradska tržnica Varaždin, narastao je te je iznosio 1,8 milijuna kuna. Pritom je Grad Varaždin u proračunu manifestacije sudjelovao s iznosom od 500.000,00 kuna, dok je Turistička zajednica grada Varaždina uložila 300.000,00 kuna vlastitog viška prihoda, ostvarenog na iznimno uspješnom Špancirfestu 2021. Ostatak novca osiguran je od prihoda iznajmljivanja kućica i štandova, prodaje ulaznica za klizalište i ledeni tobogan te od sponzora.

Veliki uspjeh unatoč iznimno kratkim rokovima

S obzirom na epidemiološku situaciju i neizvjesnost oko mogućnosti održavanja adventskog programa, ozbiljnija priprema manifestacije Advent u Varaždinu počela je relativno kasno, tek sredinom listopada. No zahvaljujući zajedničkim naporima i predanom radu Turističke zajednice grada Varaždina, Grada Varaždina, ugostitelja, obrtnika, Gradske tržnice Varaždin i suorganizatora, agencije PR Lady te partnera i suradnika, uspjeli smo u kratkom vremenu organizirati i pripremiti, prema ocjenama i komentarima posjetitelja, najljepši i najzanimljiviji Advent dosad.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim. Više na stranici Izjava o kolačićima

Skip to content